VI Cicle de poemes comentats: Verdaguer i Martí i Pol

30.09.2025

Actualitat

Folgueroles/Roda de Ter. La Fundació Miquel Martí i Pol i la Fundació Jacint Verdaguer renoven, un any més, el Cicle de poemes comentats, un projecte digital compartit que té per objectiu donar a conèixer el valor simbòlic dels dos autors, generar continguts al servei de l’educació i aportar una lectura dels textos des del punt de vista dels creadors contemporanis. Quatre poetes donen a conèixer vies d’entrada als universos literaris de Verdaguer i Martí i Pol a partir de la tria lliure d’un poema.

El VI Cicle de poemes comentats es conforma de quatre vídeos que es donaran a conèixer del 14 al 23 d’octubre amb l’ordre següent:

Dimarts 14 d’octubre
 – «La Polar» dins Al Cel, a càrrec de Maria Sevilla.

Dijous 16 d’octubre
 – «Mare, si fos mariner» dins Porto la tarda recolzada al braç, a càrrec de Jofre Palau.

Dimarts 21 d’octubre
– «A mos bescantadors» dins Flors del Calvari, a càrrec de Míriam Cano.

Dijous 23 d’octubre
– «L'Elionor» dins La fàbrica 1970-1971, a càrrec de Cristina Casas.

Els poemes d’ambdós autors que es comentaran durant el cicle han estat seleccionats pels mateixos poetes que els expliquen.

Recupereu tots els poemes comentats de les edicions anteriors aquí.

El Cicle de poemes comentats compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i la Institució de les Lletres Catalanes del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

VI Cicle de poemes comentats: Verdaguer i Martí i Pol